previous pauseresume next

سند استراتژيك

 

سند استراتژیک بیمارستان امیرالمومنین(ع) ۱۳۹۶-۱۳۹۱

چشم اندار بیمارستان امیرالمومنین(ع)

بيمارستان بر اين باور است كه طي ۵ سال آينده با استناد به برنامه توسعه دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، با ايجاد و راه انداري بخشهاي روانپزشكي، قلب، داخلي، دياليز و ارتقاء كيفيت خدمات موجود كاملترين مركز تخصصي جنوب استان در زمينه ارتقای سطح سلامت باشد.

 

 

رسالت بیمارستان امیرالمومنین(ع)

 مركز پزشكي تخصصي اميرالمؤمنين(ع) در پرتو عنايات الهي و با توجه به موقعيت جغرافيايي ويژه در جنوب استان اصفهان با بهره گيري از سرمايه هاي ارزشمند منابع انساني و استراتژي هاي مديريتي و ايجاد فضاي مناسب، از طريق بهسازي و تجهيز بخش هاي بيمارستان و با هدف رعايت حقوق گيرندگان خدمت و ارتقاء مستمر كيفيت خدمات به كليه مراجعين به بهترين نحو ارائه خدمت مي نمايد .

 

 ارزش های بیمارستان امیرالمومنین(ع)

۱)      اعتقاد به هویت و کرامت انسانی و ارزش های والای انسانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی

۲)      تامین عدالت در سلامت و پرهیز هرگونه تبعیض

۳)      همفکری و مشارکت صاحبان فرآیند در برنامه ریزی بیمارستان

۴)      احترام به حریم خصوصی بیماران و رعایت اصل رازداری در خدمات سلامت

۵)      دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات برای بیماران

 

 

تعيين موضوع استراتژيك پيش روي بیمارستان

۱)      مشاركت  صاحبان فرايند

۲)      آموزش مراجعين و كادر درماني

۳)      تامين تجهيزات، امكانات و فضای كافي

۴)      جذب بودجه و اعتبارات كافي

۵)      مدیریت بهینه منابع انسانی

۶)      تکریم ارباب رجوع

 

استراتژی ها

S1) شفاف بودن با كليه ذينفعان و مديريت بهينه مالي سازمان

S2) ارتقای فرهنگ آموزش محوری در کل سیستم

S3) توسعه و تجهيز زير ساختهاي بيمارستان

S4) اتخاذ رويكرد بيمار محوری و ایمنی بیمار

S5) ارتقا و توسعه منابع انسانی بیمارستان

 

اهداف استراتژيک

S1G1) تغيير در روند پيگيري مطالبات و ريز هزينه ها

S2G1) ارتقای آموزش کارکنان بر اساس نیازسنجی سالانه

S3G1) خريد تجهيزات و فراهم كردن فضاي لازم جهت بخشهاي داخلي و بهبود شرايط بخش هاي فعلی

S4G1) ارتقای فعاليت واحد آموزش به بيمار و خانواده

S4G2) تقويت نظام رسيدگي به شكايات و نظر سنجي ارباب رجوع

S4G3) ارتقای و تامین ایمنی بیمار

S5G1) به كار گيري متخصصها و كارشناسان لازم

 

اهداف اختصاصی

S1G1O1) ارتقای آگاهی پزشکان و پرسنل در مورد مطالبات بیمارستان و نحوه وصول آن و کسورات مربوطه در هرسال به میزان ۲۰٪ تا پایان برنامه.

S1G1O2) ارتقای مشارکت خیرین سلامت به میزان ۱۰% در هر سال تا پایان برنامه.

S1G1O3) نظارت مستمر و قوی بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد و رعایت مفاد قراردادها.

S1G1O4) ارتقای وضعیت انبارداری و تحویل کالای انبار بر اساس نقطه سفارس تا پایان سال دوم برنامه.

S1G1O5) استقرار نظام نوین مالی تا پایان سال پنجم برنامه.

S2G1O1) ارتقای آگاهی پرسنل بیمارستان در مورد استاندارد های اعتبار بخشی  بمیزان ۳۰% در هر سال نسبت به ابتدای سال تا پایان برنامه.

S2G1O2) ارتقای آگاهی پرسنل بیمارستان در مورد نگهداشت تجهیزات پزشکی و استاندارد های مربوطه بمیزان ۳۰% در هر سال نسبت به ابتدای سال تا پایان برنامه.

S2G1O3) ارتقای برنامه های عملیاتی موفق در بیمارستان تا پایان سال دوم برنامه.

S2G1O4) ارتقای برنامه های بهبود کیفیت موفق در بیمارستان تا پایان سال سوم برنامه.

S2G1O5) ارتقای آگاهی پرسنل و پزشکان در مورد ضرورت برنامه ریزی و نحوه برنامه ریزی عملیاتی به میزان ۳۰% در هر سال تا پایان برنامه.

S2G1O6) ارتقاء دانش پرسنل در مورد موضوعات ده گانه آموزش تا پایان سال سوم برنامه.

S2G1O7) ارتقای دانش و تجربه در اجرای مراقبت های پرستاری بر اساس تشخیص های پرستاری به میزان۲۰ درصد در هر سال تا پایان برنامه.

S3G1O1) توسعه فضای فیزیکی مورد نیاز بخشهای تخصصی به میزان ۲۰ درصد در هر سال تا پایان برنامه.

S3G1O2) ارتقا و اصلاح فرآیند خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان به شیوه  بررسی تکنولوژی پزشکی به میزان ۱۰۰% خرید تجهیزات در هر سال تا پایان برنامه.

S3G1O3) ارتقا و اصلاح فرآیند پیگیری تعمیر تجهیزات پزشکی بر اساس سامانه مدیریت تجهیزات پزشکی به میزان  ۱۰۰٪ .

S3G1O4) راه اندازی کامل سیستم اطلاعات بیمارستان (HIS) تا پایان سال سوم برنامه.

S4G1O1) افزایش سطح آگاهی بیماران از خدمات بیمارستان به میزان ۱۵ درصد در هر سال تا پایان برنامه.

S4G1O2) ارتقاء استاندارد حقوق گیرندگان خدمت به میزان ۱۰ درصد در هر سال تا پایان برنامه.

S4G1O3) ارتقای برنامه بیمار محوری در راستای طرح آموزش به خانواده و نظرسنجی ارباب رجوع به میزان ۳۰ درصد در سال.

S4G1O4) ارتقای سطح آگاهی مددجویان از وضعیت بیماری، هزینه و ... طبق برنامه استاندارد های اعتباربخشی به میزان ۲۰ درصد در هر سال تا پایان برنامه.

S4G2O1) افزایش رضایتمندی ارباب رجوعان بیمارستان به میزان ۸۵٪ درصد به بالا تا پایان سال سوم برنامه.

S4G3O1) پیاده سازی کامل و بهینه ۹ راه حل ایمنی بیمار تا پایان سال دوم برنامه.

S4G3O2) پیاده سازی کامل و بهینه ایمنی جراحی تا پایان سال دوم برنامه.

S4G3O3) استقرار فعالیت های پیشگیرانه مدیریت خطر و ایمنی بیمار به میزان ۲۰ درصد در هر سال تا پایان برنامه.

S4G3O4)‌ پیاده سازی کامل و بهینه نظام کنترل عفونت بیمارستانی تا پایان سال دوم برنامه.

S4G3O5) استقرار نظام هموویژیلانس تا پایان سال دوم برنامه.

S5G1O1) استاندارد سازی نیروی انسانی شاغل در بخش ها و واحد های بیمارستان به میزان ۲۰٪ در هر سال تا پایان برنامه. 

تماس با ما

شهرضا - خيابان صاحب الزمان - بيمارستان صاحب الزمان (عج)

 Email: sal-zaman-stat@sim.mui.ac.ir

ارتباط با ما

بيمارستان اميرالمومنين(ع) شهرضا

كد پستي : ۸۶۱۷۷۴۳۱۱۱ 

Email: shahreza_hos@mui.ac.ir

پيامك: ۱۰۰۰۳۱۱۳۲۱۳۲۱۵۴۵۴